Agencja SaltPepper Brand Design była odpowiedzialna za stworzenie jednolitego i nowoczesnego systemu wizualnego dla opakowań produktów marki Indykpol – zgodnie z jej nową strategią pozycjonowania. Celem zmian jest budowanie właściwego wizerunku marki i pozycji lidera w branży. Na sklepowe półki sukcesywnie trafiają kolejne grupy asortymentowe w nowych opakowaniach.
Szerokie portfolio produktów marki Indykpol wymagało wypracowania systemu identyfikacji opakowań, które jest bardzo pojemne, a jednocześnie impaktowe. Wyzwaniem było znalezienie nowego charakteru opakowań, wpisującego się w nową strategię marki, ale też kodów funkcjonujących w kategorii. Marce Indykpol zależało na tym, by charakter nowych opakowań odzwierciedlał cechy, które komunikacyjnie są dla niej istotne: radość, szczerość i prostotę. Nowe opakowania mają zatem żywe, radosne kolory, są nowoczesne i bardziej przejrzyste.
„Projekt realizowaliśmy w oparciu o proces oraz narzędzia Design Thinking takie jak: etnografia, analizy półki sklepowej, jakościowe badania z konsumentami, burze mózgów, prototypowanie, wielokrotne testy, warsztaty w multidyscyplinarnych grupach roboczych. Profesjonalny proces oraz bliska współpraca z klientem miały istotny wpływ na końcowy efekt oraz innowacyjność projektu” – podkreśla Grzegorz Brzóska, Strategy & Business Development Director w SaltPepper Brand Design.
Agencja, przy współpracy z marką Indykpol, podzieliła ofertę produktową na pięć grup asortymentowych. Każdej z nich przypisano odmienną kolorystykę. Jednocześnie w każdym opakowaniu wykorzystano dynamiczny skos, co pozwoliło zachować spójność marki mimo bardzo szerokiego portfolio. Dodatkowo wprowadzono wiele funkcjonalności, które ułatwiają konsumentowi podjęcie decyzji zakupowych, m.in. wyraziste deskryptory smaku oraz czytelne benefity produktów.
„Innowacyjność, minimalizm i jakość wykonywanych projektów zawsze były znakiem rozpoznawczym SaltPepper Brand Design. W nowym systemie opakowań dla marki Indykpol dołożyliśmy nasze doświadczenie nabyte przy innych tego typu projektach” – podsumowuje Aleksander Koczy, Creative Director w SaltPepper Brand Design.
Proces zmian rebrandingowych trwa od paru miesięcy. W grudniu na sklepowych półkach pojawiła się kolejna partia produktów Indykpol w nowych opakowaniach, m.in. Parówki Jedynki, Jedyneczki, Parówki z indyka, Pasztet dworski oraz mięsa Samo dobro.
„To kolejny projekt, który realizujemy z agencją Salt and Pepper. We współpracy doceniamy zarówno kompleksowe podejście do tematu, jak i gotowość do szybkiej reakcji na nasze potrzeby. Wysiłek włożony w to wieloetapowe przedsięwzięcie można już zobaczyć na sklepowych półkach“ – dodaje Edyta Łuczyńska Prezes Zarządu Indykpol Brand Sp. z o.o.
Nad całością projektu ze strony SaltPepper Brand Design czuwali Aleksander Koczy – design management oraz Grzegorz Brzóska – strategia oraz project management. Współpraca z marką Indykpol została nawiązana w wyniku wygranego przetargu.
Indykpol to największy w Polsce producent mięsa i przetworów indyczych, i największy dostawca produktów indyczych w Europie Środkowej.
Link do strony artykułu: https://wm.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/saltpepper-brand-d-esign-dla-marki-indykpol-holistyczne-i-innowacyjne-podejscie-do-rebrandingu-opakowan